Ikke gå glipp av GRATIS prosjektledelse live webinar. Gå til hjemmesiden vår for å registrere deg!

ITIL®4 Foundation - eLearning (eksamen inkludert)

8.500,00 NOK

  • 14 hours
eLæring

AVCs ITIL® 4 Foundation er den mest anerkjente grunnleggende ITIL-sertifiseringen tilgjengelig for IT-profesjonelle. Den nylig oppdaterte ITIL-veiledningen vil bli kalt ITIL 4, noe som gjenspeiler den nye versjonens rolle i å støtte enkeltpersoner og organisasjoner gjennom den fjerde industrielle revolusjonen. ITIL 4 Foundation-kurset er designet for å introdusere studenter til styringen av moderne IT-aktiverte tjenester og de viktigste konseptene innen tjenestearkitektur. Dette kurset gir elevene en forståelse av ITIL 4, inkludert felles språk og nøkkelkonsepter, tjenestenes livssyklus, hvordan livssyklusstadiene er koblet sammen, de involverte prosessene og de beste praksisene for å forbedre deres arbeid og arbeidet til deres organisasjon. Kursene på denne siden tilbys i samarbeid med iLEARN (ATO/tilknyttet AXELOS Limited)

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurs og materiell er tilgjengelig på engelsk, fransk, spansk og italiensk

Nivå

Mellomnivå

Tilgang

120 dagers tilgang til e-læringsplattformen når som helst (selvstudium)

3 timer totalt med videomateriale

med anbefalt studietid på 14 timer

Materialer

Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon. Offisiell ITIL4-håndbok inkludert.

Øvelser og løsninger

med online eksamenssimulator

Offisiell eksamen inkludert

ITIL 4® Foundation eksamenskupong gyldig i 1 år. Online eksamen kan planlegges når som helst

Sertifisering

ITIL® 4 Foundation sertifikat for fullføring.

Hero

Om ITIL 4®

ITIL 4 er utvilsomt det mest kjente og vellykkede rammeverket for IT-tjenestestyring. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) er en ITIL-sertifisering som introduserer delegater til Service Value System (SVS) som beskriver hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisasjonen fungerer sammen som et system for å muliggjøre verdiskaping ved levering av tjenester (vanligvis IT-tjenester, men ikke begrenset til dette). ITIL SVS støtter mange arbeidsmetoder, som Agile, DevOps og Lean, så vel som tradisjonell prosess- og prosjektledelse, med en fleksibel verdi-orientert driftsmodell, til syvende og sist en ende-til-ende-modell for skaping, leveranse og kontinuerlig forbedring av teknologibaserte produkter og tjenester.

ITIL 4® treningsprogram

ITIL 4 gjør det mulig for IT-team å fortsette sin viktige rolle i moderne forretningsstrategi. Det bygger videre på tidligere versjoner, støtter eksisterende investeringer i ITIL 4, og tilbyr en komplett digital driftsmodell for levering og drift av teknologiaktiverte produkter og tjenester. Dette betyr at ITIL 4 støtter nye teknologier, som robotikk og AI, ved å tilby mer praktisk og fleksibel støtte etter hvert som teknologien utvikler seg.

ITIL Foundation-kurset (ITIL 4 Foundation Edition) gir deltakerne en omfattende introduksjon til ITILs kjernekonsepter. Det hjelper deg å forstå ITIL-prinsippene og viser hvordan de kan forbedre enkeltpersoners arbeid og arbeidet i organisasjonen.

Kursplan

Hero
  1. Introduksjon til tjenestestyring og ITIL

    Leksjon 01

    1. Tjenestestyring i den moderne verden
    2. Om ITIL 4
    3. Strukturen og fordelene med ITIL 4-rammeverket
      - ITIL SVS
      - Modellen med fire dimensjoner
  2. Nøkkelkonsepter innen tjenestestyring

    Leksjon 02

    1. Verdi og Verdisamskaping
      - Verdisamskaping
    2. Organisasjoner, tjenesteleverandører, tjenestemottakere og andre interessenter
      - Tjenesteleverandører
      - Tjenestemottakere
      - Andre interessenter
    3. Produkter og tjenester
      - Konfigurering av ressurser for verdiskaping
      - Tjenestetilbud
    4. Tjenesterelasjoner
      - Modellen for tjenesterelasjoner
    5. Verdi: Resultater, Kostnader og Risiko
      - Resultater
      - Kostnader
      - Risiko
      - Nytte og Garanti
    6. Sammendrag
  3. De fire dimensjonene av tjenestestyring

    Leksjon 03

    1. Organisasjoner og personer
    2. Informasjon og teknologi
    3. Partnere og leverandører
    4. Verdistrømmer og Prosesser
      - Verdistrømmer for Tjenestestyring
      - Prosesser
    5. Eksterne faktorer
    6. Sammendrag
  4. ITIL Service Value System

    Leksjon 04

    1. Oversikt over tjenesteverdisystemet
    2. Mulighet, Etterspørsel og Verdi
    3. ITILs veiledende prinsipper
      - Fokuser på verdi
      - Start der du er
      - Gjør fremskritt iterativt med tilbakemeldinger
      - Samarbeid og fremme synlighet
      - Tenk og arbeid helhetlig
      - Hold det enkelt og praktisk
      - Optimaliser og automatiser
      - Prinsippinteraksjon
    4. Styring
      - Styringsorganer og styring
      - Styring i SVS
      - Tjenesteverdikjeden
      - Planlegg
      - Forbedre
      - Engasjer
      - Design og overgang
      - Anskaff
      - Lever og støtt
    5. Kontinuerlig Forbedring
      - Trinn i modellen for kontinuerlig forbedring- Kontinuerlig forbedring og de veiledende prinsippene
    6. Praksiser
    7. Sammendrag
  5. ITIL-ledelsespraksiser

    Leksjon 05

    1. Generelle Ledelsespraksiser 89
      - Arkitekturforvaltning
      - Kontinuerlig Forbedring
      - Informasjonssikkerhetsledelse
      - Kunnskapsforvaltning
      - Måling og Rapportering
      - Porteføljestyring
      - Prosjektledelse
      - Relasjonsledelse
      - Risikostyring
      - Økonomistyring av Tjenester
      - Strategiledelse
      - Leverandørstyring
      - Arbeidskraft- og Talentforvaltning
    2. Praksiser for tjenestestyring
      - Tilgjengelighetsstyring
      - Forretningsanalyse
      - Kapasitets- og ytelsesstyring
      - Endringskontroll
      - Hendelsesstyring
      - IT-ressursstyring
      - Overvåkning og hendelseshåndtering
      - Problemløsning
      - Utgivelsesstyring
      - Katalogstyring for tjenester
      - Konfigurasjonsstyring for tjenester
      - Kontinuitetsstyring for tjenester
      - Tjenestedesign
      - Servicedesk
      - Styring av tjenestenivå
      - Styring av tjenesteforespørsler
      - Validering og testing av tjenester
    3. Teknisk ledelse
      - Utrulling av programvare
      - Infrastruktur- og plattformstyring
      - Programvareutvikling og -forvaltning

Læringsutbytte

Når du har fullført dette kurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:

ITIL-praksiser

Kjenn formålet og nøkkelkonseptene til 18 ITIL-praksiser og de 7 kjernepraksisene

ITIL-prinsipper

Forstå hvordan ITIL-prinsipper kan hjelpe en person med å forstå og anvende tjenestestyring i sin organisasjon

Tjenestestyring

Oppnå fullt mesterskap i tjenestestyring, inkludert generelle konsepter, nøkkelprinsipper og ITIL 4 prosessmodeller, som alle er nødvendige for ITIL Foundation-eksamen

Verktøy og teknikker

Forstå hvordan du bruker ITIL-verktøy og teknikker for å forbedre effektiviteten og kundeopplevelsen, inkludert ITILs tjenestelivssyklus og tjenesteverdisystem

Effektivitet

Hvordan ITIL beste praksis-rammeverket brukes for å øke effektiviteten og den generelle kvaliteten på IT-relaterte tjenester, uavhengig av organisasjonens størrelse, struktur eller industri

ITIL-ekspert

Hvordan bli en ITIL-ekspert ved å forstå den nye sertifiseringsstien inkludert ITIL Managing Professional (MP) og ITIL Strategic Leader (SL)

ITIL-sertifiseringstrening

Hvem bør melde seg på dette programmet?

  • People who are at the beginning of their journey in service management
    ITSM managers and future ITSM managers
  • Personer som jobber innen andre områder av "IT" (digital, produkt, utvikling) med sterke forbindelser til tjenesteleveranse
  • Eksisterende innehavere av ITIL-kvalifikasjoner som ønsker å oppdatere sine ferdigheter

IT-ledere/IT-arkitekter

Systemadministratorer og analytikere

Operasjonssjef, Databaseadministratorer

Prosesseiere, Utøvere

Service Delivery Professional, Kvalitetsanalytiker

CIOer, CTOer, IT-direktører

Start kurset nå

Eksamensinformasjon

Grad og sertifisering: På nett!

Eksamenen vil bli gjennomført på nett, noe som gir deg den praktiske muligheten til å skrive eksamen hjemmefra eller på kontoret. Det vi trenger er en datamaskin med internett for eksamen og et webkamera (ProctoU). Eksamen er inkludert i denne ITIL 4 e-læringspakken.

ITIL 4® Foundation-eksamen

  • 1 time (Du får ekstra hvis engelsk ikke er morsmålet ditt)
  • 40 spørsmål; flervalgsspørsmål
  • 65 % riktig er nødvendig for å bestå
  • Bøker er ikke tillatt på tidspunktet for prøven
  • Når du har bestått eksamen, vil du motta et
    ITIL 4® Foundation-sertifikat fra Peoplecert.

Lisensiering

og likestillingspolitikk

Lisensiering og akkreditering
ITIL®4 Foundation-kurset er akkreditert av Peoplecert, basert på Partneravtalen og oppfyller akkrediteringskravene.

Likestillingspolitikk

PeopleCert: PeopleCert tilbyr en spesiell hensynspolicy for tilrettelegging av eksamener. Kandidater som trenger tilrettelegging bør henvise til PeopleCerts vilkår og retningslinjer på PeopleCert Special Considerations Policy.

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!