ITIL®4 Specialist High Velocity IT - eLearning (eksamen inkludert)
9.500,00 NOK
- 21 hours
ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT-kurset er utviklet for å gjøre det mulig for utøvere å utforske hvordan digitale organisasjoner og digitale driftsmodeller fungerer i såkalte High-Velocity-miljøer. Kurset vil gjøre deg kjent med arbeidsmetoder som smidig og lean ledelse og teknologier som automatiseringstesting, nettskyen og mer. Kurset er relevant for ITIL Managing Professionals (ITIL MPs) og ITIL Strategic Leaders (ITIL SLs), som jobber for å levere IT med høy hastighet. Kurset er basert på ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT-sertifisering. Kurset tar for seg detaljene i digital transformasjon og hjelper organisasjoner med å utvikle seg mot en konvergens mellom organisasjon og teknologi, eller alternativt etablere en ny digital organisasjon.
Nøkkelfunksjoner
Språk
Kurset og materialet er tilgjengelig på engelsk
Nivå
Mellomnivå
Tilgang
120 dagers tilgang til e-læringsplattformen når som helst (selvstudium)
7 timer totalt med videomateriale
21 timer anbefalt studietid
Materialer
Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon.
Øvelser
Øvelser med umiddelbar online retting og 2 offisielle eksamenssimuleringer
Offisiell eksamen inkludert
1 eksamenskupong gyldig i 1 år. Online eksamen kan planlegges når som helst
Sertifisering inkludert
ITIL®4-spesialist: Sertifikat for fullført kurs i High Velocity IT.

Kursoversikt
I dagens samfunn driver digitaliseringen utviklingen raskere og raskere. Dette stiller nye krav til IT-tjenesteleverandører om å svare på kravene for å levere ny funksjonalitet raskere og med høy kvalitet. Borte er også dagene da utvikling ble drevet i store prosjekter med mange styringsdokumenter. Nå er mye av utviklingen smidig og i høyt tempo. Innholdet i High Velocity IT fokuserer på prosesser, arbeidsmåter og hvordan andre konsepter og teknologier er integrert i de nye moderne arbeidsmåtene som kreves.
Kurset inkluderer bruk av arbeidsmetoder som Agile og Lean, samt tekniske metoder og teknikker som Skytjenester, Automatisering og Automatisk Testing. Fokuset for disse metodene og teknikkene er på rask levering av produkter og tjenester for å oppnå maksimal verdi.
Etter å ha fullført opplæringen, vil deltakeren blant annet ha tilegnet seg kunnskap om:
- Gjør de riktige investeringene
- Skape og levere digitale produkter og tjenester i et raskt tempo
- Sikrer at aktiviteter, produkter og tjenester oppfyller juridiske krav, regulatoriske krav og at risikoer blir håndtert
- Etiske betraktninger knyttet til digital teknologi
Kursplan

Kursintroduksjon
Leksjon 01
Konsepter angående den høye hastigheten til det digitale foretaket, inkludert kravene det stiller til IT
Leksjon 02
1) Forstå følgende begreper:
- Digital organisering
- Høyhastighets-IT
- Digital transformasjon
- IT-transformasjon
- Digitalt produkt
- Digital teknologi
2) Forstå når transformasjonen til høyhastighets-IT er ønskelig og gjennomførbar
3) Forstå de fem målene som er forbundet med digitale produkter for å oppnå
- Verdifull investering - strategisk innovativ og effektiv anvendelse av IT
- Rask utvikling - hurtig realisering og levering av IT-tjenester og IT-relaterte produkter
- Robuste operasjoner - svært motstandsdyktige IT-tjenester og IT-relaterte produkter
- Sam-skapt verdi - effektive samhandlinger mellom tjenesteyter og forbruker
- Sikret overensstemmelse - med styring, risiko og samsvar (GRC) krav
Digital produktlivssyklus i henhold til ITILs “driftsmodell”
Leksjon 03
Forstå hvordan IT med høy hastighet forholder seg til
- De fire dimensjonene av tjenestestyring
- ITIL-tjenesteverdisystemet
- Tjenesteverdikjeden
- Den digitale produktlivssyklusen
Betydningen av ITILs veiledende prinsipper og andre grunnleggende konsepter for å levere IT med høy hastighet
Leksjon 04
Kjenn til hvordan du bruker følgende prinsipper, modeller og konsepter:
- Etikk
- Sikkerhetskultur
- Lean-kultur
- Toyota Kata
- Lean / smidig / robust / kontinuerlig
- Tjenestedominant logikk
- Design tenkning
- Kompleksitetstenkning
Bidra til å skape verdi med digitale produkter
Leksjon 05
1) Vite hvordan tjenesteleverandøren sikrer at verdifulle investeringer oppnås
2) Vite hvordan man bruker følgende praksiser for å bidra til å oppnå verdifulle investeringer
- Porteføljestyring
- Relasjonsledelse
3) Vite hvordan tjenesteleverandøren sikrer at rask utvikling oppnås
4) Vite hvordan man bruker følgende praksiser for å bidra til å oppnå rask utvikling
- Arkitekturforvaltning
- Forretningsanalyse
- Utrulling av styring
- Tjenestevalidasjon og testing
- Programvareutvikling og -forvaltning
Læringsutbytte
Når du har fullført dette kurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:
Høyhastighets
Forstå hvordan digitale foretak fungerer i høyhastighetsmiljøer
Produktlivssyklus
Forstå den digitale produktlivssyklusen i henhold til ITILs “driftsmodell”
Digitale produkter
Lær hvordan du oppnår maksimal verdi med digitale produkter
Kundeverdi
Hvordan sikre at produkter og tjenester skaper verdi for forbrukerne
Arbeidsmetoder
Metoder for arbeid i komplekse miljøer, inkludert: Design tenkning; Lean & Agile teknikker
Kontinuerlig forbedring
Metoder for kontinuerlig forbedring: ITILs modell for kontinuerlig forbedring; Toyota Kata; OODA-løkken

Hvem bør melde seg på dette programmet?
Dette kurset er rettet mot personer i ledelse og tjenestestyringsroller som har ansvar for praksis som kunde-/brukeropplevelse (CX) ledere/designere, kontoansvarlige, tjenesteleveranseledere, forretningsanalytikere, prosjektledere, porteføljeledere, osv., samt personer som ønsker å oppnå ITIL Managing Professional (MP)-betegnelsen.
Prosjektledere
Leverandøransvarlige
Kontoansvarlige
IT-tjenesteledere
Serviceleveranseledere
Eksamensinformasjon
Eksamen og sertifisering: På nett!
Forutsetninger:
- Bestod ITIL 4 Foundation-eksamenen
- Deltok på et akkreditert opplæringskurs for denne modulen
Eksamenen vil bli gjennomført på nett, noe som gir deg den praktiske muligheten til å skrive eksamen hjemme eller på kontoret. Det vi trenger er en datamaskin med internett for eksamen og webkamera (ProctorU). Eksamen er inkludert i denne pakken.
Eksamensformat
- Varighet på 90 minutter (25 % ekstra tid for kandidater som tar eksamen på et annet språk enn sitt morsmål)
- Lukket bok
- 60 flervalgsspørsmål
- 1 poeng for hvert riktig svar
- Bestått: 39/60 poeng - 65 %
Lisensiering
og likestillingspolitikk
Lisensiering og akkreditering
ITIL®4-spesialistkurset er akkreditert av Peoplecert, basert på partneravtalen og oppfyller akkrediteringskravene.
Likestillingspolitikk
PeopleCert: PeopleCert tilbyr en spesiell hensynspolicy for tilrettelegging av eksamener. Kandidater som trenger tilrettelegging bør henvise til PeopleCerts vilkår og retningslinjer på PeopleCert Special Considerations Policy.
Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!