ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil - eLearning (eksamen inkludert)

9.500,00 NOK

  • 21 hours
eLæring

ITIL 4 Specialist: Monitor, Support, and Fulfil er en serie av ITIL 4 Practice Manager-moduler som hjelper enkeltpersoner med å demonstrere sin forståelse og implementering av prinsippene i de fem ITIL-ledelsespraksisene for å maksimere verdien både på strategisk og operasjonelt nivå. Dette er et e-læringskurs (selvstudium) som er tilgjengelig når som helst med offisiell eksamenskupong inkludert. Kurset og materialet er på engelsk.

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurset og materialet er tilgjengelig på engelsk

Nivå

Mellomnivå

Tilgang

120 dagers tilgang til e-læringsplattformen når som helst (selvstudium)

4,5 timer totalt med videomateriale

21 timer anbefalt studietid

Materialer

Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon.

Øvelser

Øvelser med umiddelbar online retting og 2 offisielle eksamenssimuleringer

Offisiell eksamen inkludert

1 eksamenskupong gyldig i 1 år. Online eksamen kan planlegges når som helst

Sertifisering inkludert

ITIL®4-spesialist: Sertifikat for fullføring av Monitor, Support and Fulfill.

Hero

Hvorfor dette kurset?

ITIL 4 Specialist: Monitor, Support, and Fulfil er designet for IT-profesjonelle som ønsker å ta karrieren til neste nivå. Denne sertifiseringen er laget for å utstyre individer med ferdighetene og kunnskapen som trengs for å sikre operasjonell utmerkethet ved å overvåke viktige ytelsesindikatorer, gi støtte til tjenesteverdikjeden, og utføre ende-til-ende tjenesteleveranse. Å oppnå denne sertifiseringen demonstrerer en persons engasjement for å oppnå operasjonell effektivitet, levere verdi til kunder, og bidra til veksten av deres organisasjon.

Hva er inkludert?

ITIL 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil er en av tre grupper i ITIL 4 Practice Manager (ITIL PM)-strømmen. Den består av fem moduler, hver basert på en individuell ITIL-praksis.

  • ITIL 4 Practitioner: Hendelsesstyring
  • ITIL 4 Practitioner: Overvåkning og hendelsesstyring
  • ITIL 4 Practitioner: Problembestyring
  • ITIL 4 Practitioner: Service Desk
  • ITIL 4 Practitioner: Håndtering av tjenesteforespørsler

Kursplan

Hero
  1. Hendelsesstyring

    Modul 1

    Denne øvingsmodulen er rettet mot IT-profesjonelle som er dedikert til å redusere negative effekter av hendelser ved raskt å gjenopprette normale tjenesteoperasjoner.

  2. Overvåking og hendelsesstyring

    Modul 2

    ITIL 4-utøveren: Overvåkning og hendelsesstyringspraksismodulen er rettet mot IT-profesjonelle som ønsker å systematisk granske tjenester og tjenestekomponenter mens de dokumenterer, rapporterer og adresserer utvalgte tilstandsforandringer anerkjent som hendelser.

  3. Problembehandling

    Modul 3

    ITIL 4-utøveren: Problemstyringsmodulen retter seg mot IT-profesjonelle som ønsker å redusere sannsynligheten og konsekvensene av hendelser ved å identifisere både eksisterende og potensielle årsaker til hendelser, samt håndtere midlertidige løsninger og kjente feil.

  4. Servicedesk

    Modul 4

    ITIL 4 Practitioner: Service Desk-praksismodulen retter seg mot IT-profesjonelle som ønsker å demonstrere og validere sin ekspertise på dette spesifikke praksisområdet. Service Desk fungerer som bindeleddet mellom tjenesteleverandører og brukere. Effektiv etablering og implementering av denne praksisen kan ha betydelig innvirkning på brukeropplevelsen, kundetilfredsheten og den generelle suksessen til tjenesterelasjoner.

  5. Tjenesteforespørselsstyring

    Modul 5

    ITIL 4-utøveren: Modulen for praksis i håndtering av tjenesteforespørsler er designet for IT-profesjonelle som ønsker å opprettholde den avtalte kvaliteten på en tjeneste ved å effektivt og brukervennlig adressere alle forhåndsdefinerte, brukerinitierte tjenesteforespørsler.

Læringsutbytte

Ved slutten av dette kurset vil du være i stand til å:

Ledelsespraksiser

Beskriv de grunnleggende ideene, verdiene, prinsippene og utfordringene forbundet med ITIL 4s fem styringspraksiser

Integrasjon

Integrere praksiser i organisasjonens verdistrømmer

Interessenter

Sørg for at interessentene forstår både strategiske og operative krav for å skape verdi og oppnå forretningsmål

Samarbeid

Forstå sammenhengene og mulighetene for samarbeid mellom disse fem praksisene

Målinger

Bruke målinger og suksessfaktorer fra praksis for å forbedre ytelsen

Dyktighet

Vurder, mål og kultiver kompetansen til ulike praksiser ved å bruke ITIL-modenhetsmodellen

ITIL-spesialistkurs

Hvem bør melde seg på dette programmet?

  • Individer som ønsker å forbedre sin erfaring med tjenestestyring
  • Nåværende og fremtidige ITSM-ledere
  • ITSM-utøvere involvert i driften av IT-støttede og digitale produkter og tjenester, med ansvar for omfattende tjenesteleveranse
  • Fagpersoner som ønsker å demonstrere og bekrefte sin ekspertise innenfor det spesifikke fagområdet

Prosjektleder

Produktsjef

Senior / Mellomleder

PMOs

Start kurset nå

Eksamensdetaljer

Krav:

For å få tilgang til noen av ITIL 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil-modulene, må kandidater ha en ITIL 4 Foundation-sertifisering.

Å bestille våre ITIL 4 Monitor, Support and Fulfil eller ITIL 4 Practitioner selvstudiepakker vil kvalifisere deg for den tilsvarende sertifiseringseksamenen, som dekker alle krav pålagt av PeopleCert.

Hvordan oppnår du det?

For å oppnå denne kvalifikasjonen, må kandidater ta og bestå alle fem ITIL 4 Practitioner-eksamener i serien. Alternativt kan kandidater velge den kombinerte ITIL 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil, som gjør det mulig å dekke fem ITIL-praksiser ved å kun ta én eksamen i stedet for fem. I dette tilfellet trenger kandidater bare å ta én 90-minutters sertifiseringseksamen i stedet for fem separate eksamener på 30 minutter hver.

Når man er sertifisert i ITIL 4 Monitor, Support and Fulfil, må kandidater fullføre ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support for å oppnå ITIL 4 Practice Manager (ITIL 4 PM)-kvalifikasjonen.

Lisensiering

og likestillingspolitikk

Lisensiering og akkreditering
ITIL®4-spesialistkurset er akkreditert av Peoplecert, basert på partneravtalen og oppfyller akkrediteringskravene.

Likestillingspolitikk

PeopleCert: PeopleCert tilbyr en spesiell hensynspolicy for tilrettelegging av eksamener. Kandidater som trenger tilrettelegging bør henvise til PeopleCerts vilkår og retningslinjer på PeopleCert Special Considerations Policy.

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!