Managing Benefits™ Foundation & Practitioner - Klasserom (eksamen inkludert)

28.500,00 NOK

  • 4 days
Live virtuelt klasserom
Internt / i bedrift

Managing Benefits™ gir ledere og utøvere fra ulike disipliner, som arbeider i forskjellige organisasjoner, generelt anvendbar veiledning. Den omfatter prinsipper, praksiser og teknikker for fordelsstyring, noe som gjør det mulig for organisasjoner å optimalisere avkastningen fra investeringene sine i endring.

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurset og materialet er på engelsk

Nivå

Nivå fra nybegynner til avansert for profesjonelle

4 dager online klasserom

2 dager grunnkurs + 2 dager praktisk trening (8 timer per dag) med akkreditert autorisert trener

25 timer

anbefalt studietid

Materiale

Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold (lysbilder, forklaringer) for hver leksjon.

Eksamen inkludert

1 grunnleggende og 1 praktisk offisiell eksamenskupong er inkludert

Sertifisering inkludert

APMG Managing Benefits Foundation og Practitioner sertifisering for fullføring

Hero

Læringsutbytte på Foundation nivå

Dette Foundation kurset har som mål å gjøre deltakerne i stand til å forstå fordelene med ledelsesprinsipper, praksiser, teknikker, roller, ansvar og dokumenter. Spesifikt å kjenne og forstå følgende:

Definisjoner, omfang og mål for fordelsstyring, barrierer mot effektiv praksis, og de viktigste suksesskarakteristikkene

Prinsipper som vellykkede tilnærminger til fordelsstyring er basert på

Fem praksiser inneholdt i nyttestyringssyklusen og relevante teknikker som er anvendelige for hver praksis

Nøkkelelementer i portefølje-basert nyttestyring

Omfanget av nøkkelroller og ansvarsområder for fordelsstyring og de typiske innholdene i den primære dokumentasjonen for fordelsstyring

De ulike tilnærmingene til implementering og faktorene å vurdere for å opprettholde fremgang

Kursplanlegging Foundation

Hero
  1. Oversikt, Hva er fordelsstyring

    Leksjon 01

    Definerer terminologien som brukes, hva som menes med fordeler og fordelsstyring; vurderer resultater av endringsinitiativer i forhold til realisering av fordeler; kognitive skjevheter som påvirker fordelsstyring; og målene for fordelsstyring.

  2. Prinsippene for nyttestyring

    Leksjon 02

    Diskuter de syv muliggjørende faktorene eller prinsippene som representerer det solide fundamentet for effektiv nyttehåndtering. De er:

    Tilpass fordeler med strategi

    Start med slutten i tankene

    Bruk vellykkede leveringsmetoder

    Integrer fordeler med prestasjonsstyring

    Forvalt fordeler fra et porteføljeperspektiv

    Anvend effektiv styring

    Utvikle en verdikultur

  3. Fordelene med styringssyklus

    Leksjon 03

    Introduserer Fordelsstyringssyklusen, den organisatoriske konteksten den opererer i, og de tilhørende praksisene som blir adressert i de følgende fem modulene. Denne modulen tar også for seg barrierene mot, og de viktigste suksesskarakteristikkene for, praktiske tilnærminger til fordelsstyring. Den gir også en oversikt over de ledende rollene, ansvarsområdene og dokumentasjonen innen fordelsstyring.

  4. Fordelsstyringspraksis 1 - Identifiser og Kvantifiser

    Leksjon 04

    Målet med denne første øvelsen er å legge grunnlaget for en informert analyse av alternativer, investeringsvurdering og prioritering av portefølje. Vi skal diskutere ulike tilnærminger til å identifisere fordeler, inkludert verksteder for oppdagelse av fordeler, kartlegging og kundeinnsikt, og prognoser for fordeler. Så vel som problemer som vanligvis møtes og passende løsninger.

  5. Fordelsstyringspraksis 2 - Verdi og Verdsettelse

    Leksjon 05

    Når de er identifisert og kvantifisert, ser vi på hvorfor organisasjoner verdsetter fordeler i monetære termer; ulike tilnærminger til å verdsette ikke-finansielle fordeler i finansielle termer; de viktigste tilnærmingene til initiativvurdering kostnad-nytte, reelle opsjoner, kostnadseffektivitet og multikriterieanalyse; og rollen verdiledelsesteknikker spiller.

  6. Fordelsstyringspraksis 3 - Planlegging

    Leksjon 06

    Planlegging omfatter tilnærminger til validering av fordeler; prioritering av fordeler; håndtering av fasen før overgang; valg av fordelsmålinger; risiko- og mulighetsstyring for fordeler; planlegging av effektiv interessentengasjement; og en oversikt over den primære dokumentasjonen for fordelsstyring på initiativnivå som brukes i planlegging for realisering av fordeler, og hvem som forbereder og vedlikeholder dem.

  7. Fordelsstyringspraksis 4 - Realiser

    Leksjon 07

    Fordeler skjer sjelden; det må være overgangsstyring; sporing og rapportering, inkludert undersøkelser; og tilnærminger til effektiv interessentengasjement for å vinne hjerter og sinn og levere den atferdsendringen som realisering av fordeler ofte er avhengig av.

  8. Fordelsstyringspraksis 5 - Gjennomgang

    Leksjon 08

    Den siste øvelsen ser på viktigheten av evaluering som et grunnlag for læring og kontinuerlig forbedring før, under og etter initiativet.

  9. Porteføljeorientert anvendelse av nyttestyring

    Leksjon 09

    Forhandler hvorfor portefølje-basert nyttestyring er så viktig og dens hovedelementer.

  10. Å implementere og opprettholde fremgang

    Leksjon 10

    Vellykket forvaltning av fordeler er innarbeidet i organisasjonens kultur. I denne modulen ser vi på hvordan man kan begynne å implementere forvaltning av fordeler og opprettholde fremgang, inkludert å måle effekt og modenhet.

Læringsutbytte på Practitioner

Dette Practitioner-nivå kurset har som mål å gjøre deltakerne i stand til å anvende og forstå hvordan man tilpasser Managing Benefits effektivt. Spesifikt bør kandidatene kunne demonstrere sin evne til å:

Planlegg gjennomføringen av fordelsstyring, velg passende strategier for å opprettholde og måle fremgang

Velg og tilpass prinsippene, praksisene og teknikkene for å passe til ulike organisatoriske sammenhenger

Gjennomfør aktiviteter som bør utføres i hver av praksisene i nyttestyringssyklusen sammen med ansvarsområdene og forpliktelsene til hver av de definerte rollene

Vurder eksempler på informasjon om fordelsstyring (dokumenter)

Analyser løsningene som er vedtatt for et gitt scenario

Kursplan for Practitioner

Hero
  1. Praktiker Eksamens Oversikt

    Leksjon 01

    Forklarer formatet og forventet innhold i eksamenen. Ved å jobbe i gruppe, presenterer og diskuterer vi typiske spørsmål i hver mulige stil.

  2. Prinsippene for nyttestyring

    Leksjon 02

    Diskuter anvendelsen av de syv muliggjørende faktorene eller prinsippene som representerer det solide fundamentet for effektiv nyttehåndtering. De er:

    Tilpass fordeler med strategi

    Start med slutten i tankene

    Bruk vellykkede leveringsmetoder

    Integrer fordeler med prestasjonsstyring

    Forvalt fordeler fra et porteføljeperspektiv

    Anvend effektiv styring

    Utvikle en verdikultur

  3. Fordelsstyringspraksis 1 - Identifiser og Kvantifiser

    Leksjon 03

    Målet med denne første øvelsen er å legge grunnlaget for informert analyse av alternativer, investeringsvurdering og prioritering av portefølje. Vi skal diskutere ulike tilnærminger til å identifisere fordeler, inkludert verksteder for oppdagelse av fordeler, kartlegging og kundeinnsikt, og prognoser for fordeler. Så vel som problemer som vanligvis møtes og passende løsninger.

  4. Fordelsstyringspraksis 2 - Verdi og Verdsettelse

    Leksjon 04

    Når de er identifisert og kvantifisert, ser vi på hvorfor organisasjoner verdsetter fordeler i monetære termer; ulike tilnærminger til å verdsette ikke-finansielle fordeler i finansielle termer; de viktigste tilnærmingene til initiativvurdering kostnad-nytte, reelle opsjoner, kostnadseffektivitet og multikriterieanalyse; og rollen som verdiledelsesteknikker.

    Her skal vi gjøre praktiske øvelser for å sjekke forståelsen vår av å anvende de forskjellige metodene.

  5. Fordelsstyringspraksis 3 - Planlegging

    Leksjon 05

    Vi vil snakke om de ulike rollene, ansvarsområdene og dokumentasjonen som kreves i et godt forvaltningsmiljø for fordeler.

  6. Fordelsstyringspraksis 4 - Realiser

    Leksjon 06

    Fordeler skjer sjelden; det kreves overgangsstyring; sporing og rapportering, inkludert undersøkelser; og metoder for effektiv interessentengasjement for å vinne hjerter og sinn og levere den atferdsendringen som realisering av fordeler ofte er avhengig av.

  7. Fordelsstyringspraksis 5 - Gjennomgang

    Leksjon 07

    Den siste øvelsen ser på viktigheten av evaluering som et grunnlag for læring og kontinuerlig forbedring før, under og etter initiativet.

  8. Porteføljeorientert anvendelse av nyttestyring

    Leksjon 09

    Adresserer hvorfor portefølje-basert nyttestyring er så viktig og dens hovedelementer. Porteføljen er en permanent funksjon innen organisasjoner og håndterer fordeler før og etter endringsinitiativer og deres individuelle og kollektive ytelse.

  9. Å implementere og opprettholde fremgang

    Leksjon 09

    Planlegging omfatter tilnærminger til å validere fordeler; prioritere fordeler; håndtere pre-overgangsfasen; velge fordelsmålinger; risiko- og mulighetsstyring for fordeler; planlegge effektiv interessentengasjement; og en oversikt over den primære dokumentasjonen for fordelsstyring på initiativnivå som brukes i planlegging for realisering av fordeler, og hvem som forbereder og vedlikeholder dem. Vi skal diskutere de ulike rollene, ansvarsområdene og dokumentasjonen som kreves for et solid miljø for fordelsstyring.

forvaltning av fordelskurs

Målgruppe

  • Ledende ansatte, inkludert direktører for endring og omstilling, ansvarlige for å levere valuta for pengene fra organisasjonens investeringer i endring og oppnå organisasjonens strategiske mål
  • Sponsorer/Prosjektstyreledere som spiller en ledende rolle i endringsinitiativer
  • Prosjekt- og programledelsesprofesjonelle (PPM) ansvarlige for å levere endringsinitiativer som gir fordeler
  • Porteføljeforvaltere og ansatte i Porteføljekontoret som er ansvarlige for å håndtere organisasjonens portefølje av endringsinitiativer – inkludert å optimalisere bidraget til strategiske mål
  • Forretningscase-forfattere ansvarlige for å levere pålitelige caser som investeringsbeslutninger kan baseres på

Sponsorer/ Prosjektstyreledere

Ledere på høyere nivå

Prosjekt- og programledelse

Porteføljeforvaltere

Forretningscase-forfattere

Finansfagfolk

Forretningsledere (inkludert nytteeiere)

Endringsledere og fordelsledere

Start kurset

Eksamensdetaljer

Forutsetninger

  • Det er ingen formelle forutsetninger for dette kurset eller å ta grunnkurset og eksamen
  • Men for å ta praktiker-eksamenen må du skaffe deg Managing Benefits Foundation-sertifisering
  • Ingen utdanningsbakgrunn nødvendig

Format for grunnleggelseksamen:

  • Flervalgsformat
  • 50 spørsmål per ark
  • 25 poeng eller mer kreves for å bestå (av 50 mulige) - 50%
  • 40 minutters varighet
  • Lukket bok.

Format for praktikereksamen:

  • Objektiv testing
  • 8 spørsmål per ark med 10 poeng tilgjengelig per spørsmål
  • 40 poeng eller mer kreves for å bestå (av 80 mulige) - 50%
  • 2,5 timers varighet
  • Åpen bok-eksamen (kun Managing Benefits-guide)

Lær mer om eksamensavvikling hos APMG her

Om APMG

APMG Group International er et globalt sertifiseringsorgan som tilbyr opplæringskurs og profesjonelle sertifiseringer innen en rekke forretningsdisipliner. APMG akkrediterer opplæringsorganisasjoner og forvalter kvalifikasjonsordninger for fagfolk. APMG-sertifiseringer er anerkjent av arbeidsgivere og fagpersoner over hele verden som målestokker for kvalitet og ekspertise.

Angående likestillingspolitikk

APMG gjør alt som er rimelig for å sikre at kandidater med tilgangs- og/eller støttebehov kan avlegge eksamen innenfor rimelige grenser for å sikre at de har like stor sjanse som enhver annen kandidat til å bestå eksamen. Vennligst finn deres komplette likestillingspolitikk her for mer og aktuell informasjon

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!