Digital markedsføringsgrunnlag - eLearning
4.900,00 NOK
- 30 hours
Lær hvordan du kan utnytte kraften i digitale kanaler med opplæringskurset AVC Digital Marketing 101. I den digitale tidsalderen omformer bedrifter sine markedsføringsstrategier for å bedre engasjere seg og koble seg til kundene sine. Dette kurset vil ruste deg med ferdighetene, innsiktene og den digitale kunnskapen som trengs for å være en svært effektiv digital markedsfører, og skape en målbar effekt på bedriftens bunnlinje.
Nøkkelfunksjoner
Språk
Kurset og materialet er på engelsk
Nivå
Nybegynnervennlig
Tilgang
1 års tilgang til selvstudium e-læringsplattformen 24/7
28 timer med videomateriale
med anbefalt studietid på 40 timer & øvelser
Ingen eksamen
Ingen eksamen for kurset, men studenten vil få et sertifikat for fullført opplæring

Læringsutbytte
Ved slutten av dette grunnkurset i digital markedsføring vil du kunne:
Grunnleggende markedsføringskonsepter
Forstå grunnleggende markedsføringsprinsipper og hvordan de gjelder for den digitale verden.
Søkemotoroptimalisering (SEO)
Tilegn deg kunnskap om on-page og off-page SEO-teknikker, inkludert søkeordforskning, innholdsoptimalisering og strategier for linkbygging.
Søkemotormarkedsføring (SEM)
Forstå hvordan du oppretter effektive annonsekampanjer og håndterer bud, målretting og budsjettdisponering for optimal avkastning på investeringen.
Sosiale medier markedsføring
Lær å lage innflytelsesrike sosiale mediekampanjer på plattformer som Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Innholds- og e-postmarkedsføring
Utvikle ferdigheter for å skape overbevisende innhold som fremmer engasjement og konverteringer.
Mobilmarkedsføring
Lær å implementere mobil-først strategier for markedsføringskampanjer, med fokus på mobilannonser, apper og optimalisering av nettsteder for mobile enheter.
Google Analytics & Webanalyse
Skaff deg dyktighet i Google Analytics for å spore, analysere og tolke nettstedstrafikk og brukeratferd.
Konverteringsoptimalisering
Bli ekspert på A/B-testing, optimalisering av landingssider og strategier for oppfordringer til handling for å maksimere konverteringer.
Kursplan

Introduksjon til markedsføring
Kurs 01
- Introduksjon til markedsføring
- 5p-ene i markedsføring
- Kundereisen i markedsføring
- Segmentering, målretting og posisjonering
- Viktige markedsføringskonsepter
- Tradisjonelle markedsføringskanaler
- Introduksjon til digital markedsføring
Introduksjon til SEO
Kurs 02
- Grunnleggende om SEO
- Søkemotorens funksjonsmåte
- Typer av SEO
- Nøkkelordforskning
- På-siden SEO
- Teknisk SEO
- Off Page SEO
- Andre former for SEO
- Utføre SEO på WordPress
- SEO-revisjon og verktøy
- Hvordan måle SEO-suksess
- Karriere innen SEO
Søkemotormarkedsføring
Kurs 03
- Grunnleggende om SEM
- Hvordan Google-annonser fungerer
- Google Ads for markedsføringskampanjer
- Mediekjøpsmodeller
- Hvordan Google Ads-auksjonen fungerer
- Målrettingsmetoder på Google Søk-annonser & Display-annonser
- Opprette en Google Ads-konto
- Struktur av Google-annonser
- Nøkkelord i Google Ads
- Google Keyword Planner
- Betydningen av å kjøre annonser
- Budstrategier i Google Ads
- Skrive overbevisende annonser for Google Søk
- Google-annonseutvidelse
- Måling av resultatene fra søkekampanjer
- Vis annonser på Google
- Måling av visningsannonser
- Remarketing på Google Ads
Sosiale medier markedsføring
Kurs 04
- Introduksjon til sosiale medier
- Facebook-annonser
- Influensermarkedsføring
- Twitter / X
- Twitter-annonser
Innholds- og e-postmarkedsføring
Kurs 05
- Innholdsmarkedsføring
- Innholdsstrategi og viral markedsføring
- Komponenter av e-postmarkedsføring
- E-postmarkedsføringskampanje
Mobilmarkedsføring
Kurs 06
- Mobilmarkedsføring
- Mobilmarkedsføring med digitale verktøy
Nettanalyse
Kurs 07
- Introduksjon til web- og Google Analytics
- Sanntids- og publikumsrapporter
- Ervervsrapport
- Rapporter om atferd
- Konverteringsrapporter
- Google Analytics 4
Konverteringsoptimalisering
Kurs 08
- Konverteringsoptimalisering
- Pilarer for konverteringsoptimalisering
- Måter å forbedre konverteringsoptimalisering på
- Guide til AB-testing
- CRO-prosess
- Lage en landingsside med høy konverteringsrate
- Konkurranse Data Driver Analytikk og Annonser CRO

Hvem bør melde seg på dette programmet?
Det er ingen formelle forutsetninger for å melde seg på dette kurset. Alle som er interessert i digital markedsføring kan ta dette grunnleggende kurset.
Markedsførere
Entreprenører
Kommunikasjonssjefer
Merkevareansvarlige
Salgssjefer
Salgsprofesjonelle
Studenter
Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!