ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning (eksamen inkludert)

9.500,00 NOK

  • 21 hours
eLæring

I dette ITIL® 4 Specialist-kurset lærer du korleis du kan fokusere på integrering av ulike verdistraumar og aktivitetar for å skape, levere og støtte produkt og tenester, samstundes som du lærer om praksisar, metodar og verktøy for å handtere dette. Kurset tek for seg kundeoperasjonar, tenesteleverandøren sin og leverandøren sin rolle i å administrere og støtte tenester. Kurset skildrar også korleis aktivitetane design, bygging og test for utvikling av produkt og tenester føregår gjennom verdistraumar og med støtte frå aktivitetar i tenesteverdikjeda. Create, Deliver and Support skildrar korleis organisasjonar kan halde fram med å levere innovative og pålitelege tenester til kundane sine i eit stadig meir konkurransepreget marknad.

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurs og materiell er tilgjengelig på engelsk, spansk og fransk

Nivå

Mellomnivå

Tilgang

120 dagers tilgang til e-læringsplattformen når som helst (selvstudium)

6 timer totalt med videomateriale

med anbefalt studietid på 21 timer

Materialer

Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon.

Øvelser

med øyeblikkelig online retting og 2 offisielle eksamenssimuleringer

Offisiell eksamen inkludert

1 eksamenskupong gyldig i 1 år. Online eksamen kan planlegges når som helst

Sertifisering inkludert

ITIL®4-spesialist: Sertifikat for fullføring av Create, Deliver & Support

Hero

Kursplan

Hero
  1. Kursintroduksjon

    Leksjon 01

    Kursintroduksjon

  2. Tjenesteverdisystem for å skape, levere og støtte tjenester

    Leksjon 02

    2.01 Tjenesteverdisystem for å skape, levere og støtte tjenester

    2.02 Organisasjonsstruktur

    2.03 Forskjeller i organisasjonsstruktur

    2.04 Roller og kompetanser

    2.05 Profesjonelle IT- og tjenestestyringsferdigheter og kompetanser

    2.06 Eksempler på profesjonelle ITSM-ferdigheter og kompetanser

    2.07 Generalist- eller T-formede modeller

    2.08 Utvikling av et bredt sett med kompetanser

    2.09 Arbeidskraftplanlegging og -styring

    2.10 Medarbeidertilfredshetsstyring

    2.11 Resultatbasert måling og rapportering

    2.12 Ytelsesmål

    2.13 Teamkultur og forskjeller

    2.14 Betydningen av kulturell tilpasning

    2.15 Teamarbeid og integrasjon

    2.16 Retningslinjer for en positiv teamkultur

    2.17 Kontinuerlig forbedringskultur

    2.18 Samarbeidskultur

    2.19 Algoritmiske og heuristiske oppgaver

    2.20 Tjenerlederskap

    2.21 Kundesentrert tankegang

    2.22 Kundeorientering

    2.23 Kundesentrert strategi

    2.24 Verdien av positiv kommunikasjon

    2.25 Prinsipper for kommunikasjon

    2.26 Integrasjon og datadeling

    2.27 Integrasjonstilnærminger

    2.28 Rapportering og avansert analyse

    2.29 Stordata

    2.30 Samarbeid og arbeidsflyt

    2.31 Robotisert prosessautomatisering (RPA)

    2.32 RPA Technologies

    2.33 Kunstig intelligens AI

    2.34 Maskinlæring

    2.35 CI/CD

    2.36 Mål og verdimåling

    2.37 Å tilpasse CI/CD med ITIL

    2.38 Verdien av en effektiv informasjonsmodell

    2.39 Automatisering av tjenestestyring

    2.40 Viktige læringspunkter

  3. Verdistrømmer for å skape, levere og støtte

    Leksjon 03

    3.01 Verdistømmer for å skape, levere og støtte tjenester

    3.02 ITIL tjenesteverdistrømmer

    3.03 Verdistramer og organisasjoner

    3.04 Vurderinger av verdistrøm - Del en

    3.05 Vurderinger av verdistrøm - Del to

    3.06 Vurderinger av verdistrøm - Del tre

    3.07 Utforming av en verdistøm for tjenester

    3.08 Beskrivelse av et trinn i verdistrømmen

    3.09 Verdistøm Kartlegging

    3.10 Nøkkelmålinger for å analysere en verdistraum

    3.11 Utforming av en verdistraum ved bruk av Littles lov

    3.12 Verdistrømsmodeller

    3.13 Utvikling av en ny tjeneste

    3.14 Seks nøkkelsteg på reisen fra etterspørsel

    3.15 Bekreft og dokumenter tjenestekravene

    3.16 Bestem om du skal investere i den nye tjenesten

    3.17 Design og arkitektur av den nye tjenesten for å møte kundekrav

    3.18 Skaffe eller bygge innenfor tjenesteverdikjeden

    3.19 Distribuer tjenestekomponenter i forberedelse til lansering

    3.20 Lansering av ny tjeneste til kunder og brukere

    3.21 Oppgrader og gjenopprett en live-tjeneste

    3.22 Syv nøkkelsteg på reisen fra etterspørsel til verdi

    3.23 Bekreft og registrer brukerforespørselen

    3.24 Undersøk forespørselen

    3.25 Skaff en løsning fra spesialistteamet

    3.26 Rull ut fiksen

    3.27 Bekreft at hendelsen er løst

    3.28 Be om tilbakemelding fra brukeren

    3.29 Identifiser muligheter for å forbedre det overordnede systemet

    3.30 Bruk av verdistrømmer for å definere en minimum levedyktig praksis

    3.31 Viktige læringspunkter

  4. Skape, levere og støtte tjenester

    Leksjon 04

    4.01 Opprett, lever og støtt tjenester

    4.02 Håndtering av køer

    4.03 Prioritering

    4.04 Hvordan prioritere arbeid

    4.05 Teknikker for å prioritere arbeid - Del en

    4.06 Teknikker for å prioritere arbeid - Del to

    4.07 Sverming

    4.08 Utfordringer med sverming

    4.09 Shift-Left-tilnærming

    4.10 Vurderinger av å bygge versus kjøpe

    4.11 Definere krav til tjenestekomponenter

    4.12 Å velge en passende leverandør

    4.13 Innkjøpsmodeller og alternativer

    4.14 Typer av innkjøpsmodeller

    4.15 Tjenesteintegrasjon og -styring

    4.16 Vurderinger av tjenesteintegrasjon og -styring

    4.17 Viktige læringspunkter

Læringsutbytte

Når du har fullført dette ITIL4 Specialist: Create, Deliver & Support e-læringskurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:

Integrasjon

Integrer ulike verdistrømmer og aktiviteter for å skape, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester.

Tjenesteverdistrøm

Planlegg og bygg en verdistraum for tjenester for å skape, levere og støtte tjenester.

Metoder og verktøy

Implementer relevante metoder og verktøy for tjenesteytelse, tjenestekvalitet og forbedring.

Interessent

Gir en forståelse av ulike interessenters perspektiver på tjenestekvalitet og forbedringsmetoder.

ITIL-spesialistkurs

Hvem bør melde seg på dette programmet?

Dette kurset er rettet mot IT-tjenestestyringsutøvere som ønsker å oppnå ITIL Managing Professional (MP)-betegnelsen, og/eller er ansvarlige for driften av IT-aktiverte og digitale tjenester og for støtte og leveranse fra ende til annen.

ITSM-ledere

ITSM-utøvere som forvalter IT-drevne produkter og tjenester

IT-tjenestestyringsprofesjonelle

Start kurset nå

Eksamensinformasjon

Eksamen og sertifisering: På nett!

Eksamen vil bli gjennomført på nett, noe som gir deg den praktiske muligheten til å skrive eksamen hjemme eller på kontoret. Det du trenger er en datamaskin med internett for eksamen og webkamera (ProctorU).

Forutsetninger:

  • Bestod ITIL 4 Foundation-eksamenen
  • Deltok på et akkreditert opplæringskurs for denne modulen

EKSAMENSFORMAT

  • 90-minutters varighet
  • Lukket bok
  • 40 flervalgsspørsmål
  • Bestått karakter er 70 % eller høyere - poengsum på 28 poeng eller mer

Om sertifiseringen

Vårt akkrediterte ITIL 4 Create, Deliver, and Support (CDS) læringsprogram forbereder deg til CDS-eksamenen. Eksamenen vurderer om du kan demonstrere tilstrekkelig forståelse og anvendelse av ITIL 4 for å skape, levere og støtte tjenester beskrevet i CDS pensum. ITIL 4 CDS-kvalifikasjonen er et av forutsetningene for ITIL 4 Managing Professional-tittelen, som vurderer kandidatens praktiske og tekniske kunnskap om å drive vellykkede, moderne IT-aktiverte tjenester, team og arbeidsflyter.

Lisensiering

og likestillingspolitikk

Lisensiering og akkreditering
ITIL®4-spesialistkurset er akkreditert av Peoplecert, basert på partneravtalen og oppfyller akkrediteringskravene.

Likestillingspolitikk

PeopleCert: PeopleCert tilbyr en spesiell hensynspolicy for tilrettelegging av eksamener. Kandidater som trenger tilrettelegging bør henvise til PeopleCerts vilkår og retningslinjer på PeopleCert Special Considerations Policy.

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!