ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning (eksamen inkludert)
9.500,00 NOK
- 21 hours
I dette ITIL® 4 Specialist-kurset lærer du korleis du kan fokusere på integrering av ulike verdistraumar og aktivitetar for å skape, levere og støtte produkt og tenester, samstundes som du lærer om praksisar, metodar og verktøy for å handtere dette. Kurset tek for seg kundeoperasjonar, tenesteleverandøren sin og leverandøren sin rolle i å administrere og støtte tenester. Kurset skildrar også korleis aktivitetane design, bygging og test for utvikling av produkt og tenester føregår gjennom verdistraumar og med støtte frå aktivitetar i tenesteverdikjeda. Create, Deliver and Support skildrar korleis organisasjonar kan halde fram med å levere innovative og pålitelege tenester til kundane sine i eit stadig meir konkurransepreget marknad.
Nøkkelfunksjoner
Språk
Kurs og materiell er tilgjengelig på engelsk, spansk og fransk
Nivå
Mellomnivå
Tilgang
120 dagers tilgang til e-læringsplattformen når som helst (selvstudium)
6 timer totalt med videomateriale
med anbefalt studietid på 21 timer
Materialer
Nedlastbare PDF-dokumenter med detaljert innhold for hver leksjon.
Øvelser
med øyeblikkelig online retting og 2 offisielle eksamenssimuleringer
Offisiell eksamen inkludert
1 eksamenskupong gyldig i 1 år. Online eksamen kan planlegges når som helst
Sertifisering inkludert
ITIL®4-spesialist: Sertifikat for fullføring av Create, Deliver & Support

Kursplan

Kursintroduksjon
Leksjon 01
Kursintroduksjon
Tjenesteverdisystem for å skape, levere og støtte tjenester
Leksjon 02
2.01 Tjenesteverdisystem for å skape, levere og støtte tjenester
2.02 Organisasjonsstruktur
2.03 Forskjeller i organisasjonsstruktur
2.04 Roller og kompetanser
2.05 Profesjonelle IT- og tjenestestyringsferdigheter og kompetanser
2.06 Eksempler på profesjonelle ITSM-ferdigheter og kompetanser
2.07 Generalist- eller T-formede modeller
2.08 Utvikling av et bredt sett med kompetanser
2.09 Arbeidskraftplanlegging og -styring
2.10 Medarbeidertilfredshetsstyring
2.11 Resultatbasert måling og rapportering
2.12 Ytelsesmål
2.13 Teamkultur og forskjeller
2.14 Betydningen av kulturell tilpasning
2.15 Teamarbeid og integrasjon
2.16 Retningslinjer for en positiv teamkultur
2.17 Kontinuerlig forbedringskultur
2.18 Samarbeidskultur
2.19 Algoritmiske og heuristiske oppgaver
2.20 Tjenerlederskap
2.21 Kundesentrert tankegang
2.22 Kundeorientering
2.23 Kundesentrert strategi
2.24 Verdien av positiv kommunikasjon
2.25 Prinsipper for kommunikasjon
2.26 Integrasjon og datadeling
2.27 Integrasjonstilnærminger
2.28 Rapportering og avansert analyse
2.29 Stordata
2.30 Samarbeid og arbeidsflyt
2.31 Robotisert prosessautomatisering (RPA)
2.32 RPA Technologies
2.33 Kunstig intelligens AI
2.34 Maskinlæring
2.35 CI/CD
2.36 Mål og verdimåling
2.37 Å tilpasse CI/CD med ITIL
2.38 Verdien av en effektiv informasjonsmodell
2.39 Automatisering av tjenestestyring
2.40 Viktige læringspunkter
Verdistrømmer for å skape, levere og støtte
Leksjon 03
3.01 Verdistømmer for å skape, levere og støtte tjenester
3.02 ITIL tjenesteverdistrømmer
3.03 Verdistramer og organisasjoner
3.04 Vurderinger av verdistrøm - Del en
3.05 Vurderinger av verdistrøm - Del to
3.06 Vurderinger av verdistrøm - Del tre
3.07 Utforming av en verdistøm for tjenester
3.08 Beskrivelse av et trinn i verdistrømmen
3.09 Verdistøm Kartlegging
3.10 Nøkkelmålinger for å analysere en verdistraum
3.11 Utforming av en verdistraum ved bruk av Littles lov
3.12 Verdistrømsmodeller
3.13 Utvikling av en ny tjeneste
3.14 Seks nøkkelsteg på reisen fra etterspørsel
3.15 Bekreft og dokumenter tjenestekravene
3.16 Bestem om du skal investere i den nye tjenesten
3.17 Design og arkitektur av den nye tjenesten for å møte kundekrav
3.18 Skaffe eller bygge innenfor tjenesteverdikjeden
3.19 Distribuer tjenestekomponenter i forberedelse til lansering
3.20 Lansering av ny tjeneste til kunder og brukere
3.21 Oppgrader og gjenopprett en live-tjeneste
3.22 Syv nøkkelsteg på reisen fra etterspørsel til verdi
3.23 Bekreft og registrer brukerforespørselen
3.24 Undersøk forespørselen
3.25 Skaff en løsning fra spesialistteamet
3.26 Rull ut fiksen
3.27 Bekreft at hendelsen er løst
3.28 Be om tilbakemelding fra brukeren
3.29 Identifiser muligheter for å forbedre det overordnede systemet
3.30 Bruk av verdistrømmer for å definere en minimum levedyktig praksis
3.31 Viktige læringspunkter
Skape, levere og støtte tjenester
Leksjon 04
4.01 Opprett, lever og støtt tjenester
4.02 Håndtering av køer
4.03 Prioritering
4.04 Hvordan prioritere arbeid
4.05 Teknikker for å prioritere arbeid - Del en
4.06 Teknikker for å prioritere arbeid - Del to
4.07 Sverming
4.08 Utfordringer med sverming
4.09 Shift-Left-tilnærming
4.10 Vurderinger av å bygge versus kjøpe
4.11 Definere krav til tjenestekomponenter
4.12 Å velge en passende leverandør
4.13 Innkjøpsmodeller og alternativer
4.14 Typer av innkjøpsmodeller
4.15 Tjenesteintegrasjon og -styring
4.16 Vurderinger av tjenesteintegrasjon og -styring
4.17 Viktige læringspunkter
Læringsutbytte
Når du har fullført dette ITIL4 Specialist: Create, Deliver & Support e-læringskurset, vil du være i stand til å oppnå følgende:
Integrasjon
Integrer ulike verdistrømmer og aktiviteter for å skape, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester.
Tjenesteverdistrøm
Planlegg og bygg en verdistraum for tjenester for å skape, levere og støtte tjenester.
Metoder og verktøy
Implementer relevante metoder og verktøy for tjenesteytelse, tjenestekvalitet og forbedring.
Interessent
Gir en forståelse av ulike interessenters perspektiver på tjenestekvalitet og forbedringsmetoder.

Hvem bør melde seg på dette programmet?
Dette kurset er rettet mot IT-tjenestestyringsutøvere som ønsker å oppnå ITIL Managing Professional (MP)-betegnelsen, og/eller er ansvarlige for driften av IT-aktiverte og digitale tjenester og for støtte og leveranse fra ende til annen.
ITSM-ledere
ITSM-utøvere som forvalter IT-drevne produkter og tjenester
IT-tjenestestyringsprofesjonelle
Eksamensinformasjon
Eksamen og sertifisering: På nett!
Eksamen vil bli gjennomført på nett, noe som gir deg den praktiske muligheten til å skrive eksamen hjemme eller på kontoret. Det du trenger er en datamaskin med internett for eksamen og webkamera (ProctorU).
Forutsetninger:
- Bestod ITIL 4 Foundation-eksamenen
- Deltok på et akkreditert opplæringskurs for denne modulen
EKSAMENSFORMAT
- 90-minutters varighet
- Lukket bok
- 40 flervalgsspørsmål
- Bestått karakter er 70 % eller høyere - poengsum på 28 poeng eller mer
Om sertifiseringen
Vårt akkrediterte ITIL 4 Create, Deliver, and Support (CDS) læringsprogram forbereder deg til CDS-eksamenen. Eksamenen vurderer om du kan demonstrere tilstrekkelig forståelse og anvendelse av ITIL 4 for å skape, levere og støtte tjenester beskrevet i CDS pensum. ITIL 4 CDS-kvalifikasjonen er et av forutsetningene for ITIL 4 Managing Professional-tittelen, som vurderer kandidatens praktiske og tekniske kunnskap om å drive vellykkede, moderne IT-aktiverte tjenester, team og arbeidsflyter.
Lisensiering
og likestillingspolitikk
Lisensiering og akkreditering
ITIL®4-spesialistkurset er akkreditert av Peoplecert, basert på partneravtalen og oppfyller akkrediteringskravene.
Likestillingspolitikk
PeopleCert: PeopleCert tilbyr en spesiell hensynspolicy for tilrettelegging av eksamener. Kandidater som trenger tilrettelegging bør henvise til PeopleCerts vilkår og retningslinjer på PeopleCert Special Considerations Policy.
Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!