Sertifisering i avansert nettanalyse - eLearning
4.900,00 NOK
- 30 hours
I løpet av kurset Avansert Webanalyse vil du lære grunnleggende konsepter innen analyse og fordype deg i web-, sosial-, innholds- og mobilanalyse, samt hvordan du bruker populære webanalyseverktøy som er utbredt i de største bransjene. Kurset tar for seg webanalyse fra både et strategisk og praktisk perspektiv, og viser detaljerte tips og teknikker for å bruke webanalyse og andre plattformer og verktøy for å optimalisere organisasjonens evne til å ta velinformerte forretningsbeslutninger.
Nøkkelfunksjoner
Språk
Kurset og materialet er på engelsk
Nivå
Nybegynnervennlig
Tilgang
1 års tilgang til den selvstyrte studie e-læringsplattformen 24/7
8,5 timer med videomateriale
med anbefalt studietid på 30 timer & øvelser
Emner
Emner om Google Analytics, dataanalyse, anskaffelse, KPI-er og sosialanalyse
Praksiser
Praktisk bruk av Google Analytics, case-studier
Prosjekter
15 mini-prosjekter og avsluttende praksisprosjekt for kurset
Ingen eksamen
Ingen eksamen for kurset, men studenten vil få et kursbevis for fullført opplæring

Læringsutbytte
Ved slutten av kurset vil du være i stand til å:
Utnytt data
Utnytt data fra ulike kilder for å gjennomføre kvantitativ og kvalitativ forskning, og lever handlingskraftige, datadrevne forretningsinnsikter
Dataanalyse
Forstå hvordan digital dataanalyse driver frem viktige innsikter for alle aspekter av kundens livssyklus på tvers av digitale kanaler
Nettanalyse
Forstå konseptene med nettanalyse fra grunnen av til å mestre analyseområdet på tvers av digitale kanaler
Forklar
Forklar webanalyse, sosialanalyse, mobilanalyse og innholdsanalyse
Konvertering
Forstå hvordan digital og dataanalyse påvirker konverteringstrakten, kundebevaring og -anskaffelse, kostnad per anskaffelse, kundens livstidsverdi og kundeengasjementet
Verktøy
Arbeid med Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio og Tableau
Kursplan

Introduksjon til digital analyse
Leksjon 1
Byggeklosser
Leksjon 2
- Avanserte byggeklosser
- Byggeklosser - Google Analytics
Grunnleggende om digital analyse
Leksjon 3
- Digital analyse
- Modenhet Modell for Digital Analyse
- Bruke modellen for digital analysemodenhet
- De tre hovedområdene innen nettanalyse
Forretningsperspektiv
Leksjon 4
- Kundereisen og dens ulike tilnærminger
- Design for overtalelse
- Definere forretningsmål
- Nøkkelresultatindikatorer
Metodikk - Lean Six Sigma
Leksjon 5
- Introduksjon til analyseperspektivet
- Lean six sigma-prinsipper - Definer og mål
- Lean six sigma-prinsipper - Analyser, Forbedre og Kontroller
Grunnleggende dataanalyse
Leksjon 6
Analyseperspektiv som gir innsikt
Leksjon 7
- Analyseperspektiv som gir innsikt
- Uttrykke nøyaktighet eller en følelse av skala
Muliggjørende evner
Leksjon 8
- System for styring av merkelapper
- Leverandørutvelgelse
- Kvalitative data
- Konkurransedyktig etterretning og andre verktøy
Administrere Analyse
Leksjon 9
- Introduksjon til håndtering av analyser
- RACI-matrise
- Smidig ledelse
Publikum
Leksjon 10
Oppkjøp
Leksjon 11
- Kampanjesporing
- Google Analytics standardkanaler
- Markedsføringsautomatisering og veksthacking
Atferd
Leksjon 12
- Atferd
- Kundetilfredshet
Konverteringer & Introduksjon
Leksjon 13
- Konverteringstrakt
- Eksperimentering og testing
- Konverteringsscenarier
- Krediteringer
Kundebinding og ekspansjon
Leksjon 14
- Kundehold og ekspansjon
- Ekspansjonsscenarier
Talsmannskap
Leksjon 15
- Forsvarstale
- Facebook og LinkedIn Innsikt
Personvern og etikk
Leksjon 16
- Personvern og etikk

Hvem bør melde seg på dette programmet?
Det er ingen spesifikke forutsetninger, men det er nyttig å ha en forståelse av:
- Forretningsindikatorer som omsetning, marginer og lønnsomhet
- Forretningsfunksjoner som salg, markedsføring og kunderelasjoner
- Populære søkemotorer
- Microsoft Office-pakken, inkludert Word, Excel og PowerPoint
Nettbaserte webanalyse-implementerere
Datajournalister
Digitale analytikere
Digitale markedsførere
Studenter i bachelor-/masterprogrammer
Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?
Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!