Sertifisering i avansert nettanalyse - eLearning

4.900,00 NOK

  • 30 hours
eLæring

I løpet av kurset Avansert Webanalyse vil du lære grunnleggende konsepter innen analyse og fordype deg i web-, sosial-, innholds- og mobilanalyse, samt hvordan du bruker populære webanalyseverktøy som er utbredt i de største bransjene. Kurset tar for seg webanalyse fra både et strategisk og praktisk perspektiv, og viser detaljerte tips og teknikker for å bruke webanalyse og andre plattformer og verktøy for å optimalisere organisasjonens evne til å ta velinformerte forretningsbeslutninger.

Nøkkelfunksjoner

Språk

Kurset og materialet er på engelsk

Nivå

Nybegynnervennlig

Tilgang

1 års tilgang til den selvstyrte studie e-læringsplattformen 24/7

8,5 timer med videomateriale

med anbefalt studietid på 30 timer & øvelser

Emner

Emner om Google Analytics, dataanalyse, anskaffelse, KPI-er og sosialanalyse

Praksiser

Praktisk bruk av Google Analytics, case-studier

Prosjekter

15 mini-prosjekter og avsluttende praksisprosjekt for kurset

Ingen eksamen

Ingen eksamen for kurset, men studenten vil få et kursbevis for fullført opplæring

Hero

Læringsutbytte

Ved slutten av kurset vil du være i stand til å:

Utnytt data

Utnytt data fra ulike kilder for å gjennomføre kvantitativ og kvalitativ forskning, og lever handlingskraftige, datadrevne forretningsinnsikter

Dataanalyse

Forstå hvordan digital dataanalyse driver frem viktige innsikter for alle aspekter av kundens livssyklus på tvers av digitale kanaler

Nettanalyse

Forstå konseptene med nettanalyse fra grunnen av til å mestre analyseområdet på tvers av digitale kanaler

Forklar

Forklar webanalyse, sosialanalyse, mobilanalyse og innholdsanalyse

Konvertering

Forstå hvordan digital og dataanalyse påvirker konverteringstrakten, kundebevaring og -anskaffelse, kostnad per anskaffelse, kundens livstidsverdi og kundeengasjementet

Verktøy

Arbeid med Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio og Tableau

Kursplan

Hero
  1. Introduksjon til digital analyse

    Leksjon 1

  2. Byggeklosser

    Leksjon 2

    • Avanserte byggeklosser
    • Byggeklosser - Google Analytics
  3. Grunnleggende om digital analyse

    Leksjon 3

    • Digital analyse
    • Modenhet Modell for Digital Analyse
    • Bruke modellen for digital analysemodenhet
    • De tre hovedområdene innen nettanalyse
  4. Forretningsperspektiv

    Leksjon 4

    • Kundereisen og dens ulike tilnærminger
    • Design for overtalelse
    • Definere forretningsmål
    • Nøkkelresultatindikatorer
  5. Metodikk - Lean Six Sigma

    Leksjon 5

    • Introduksjon til analyseperspektivet
    • Lean six sigma-prinsipper - Definer og mål
    • Lean six sigma-prinsipper - Analyser, Forbedre og Kontroller
  6. Grunnleggende dataanalyse

    Leksjon 6

  7. Analyseperspektiv som gir innsikt

    Leksjon 7

    • Analyseperspektiv som gir innsikt
    • Uttrykke nøyaktighet eller en følelse av skala
  8. Muliggjørende evner

    Leksjon 8

    • System for styring av merkelapper
    • Leverandørutvelgelse
    • Kvalitative data
    • Konkurransedyktig etterretning og andre verktøy
  9. Administrere Analyse

    Leksjon 9

    • Introduksjon til håndtering av analyser
    • RACI-matrise
    • Smidig ledelse
  10. Publikum

    Leksjon 10

  11. Oppkjøp

    Leksjon 11

    • Kampanjesporing
    • Google Analytics standardkanaler
    • Markedsføringsautomatisering og veksthacking
  12. Atferd

    Leksjon 12

    • Atferd
    • Kundetilfredshet
  13. Konverteringer & Introduksjon

    Leksjon 13

    • Konverteringstrakt
    • Eksperimentering og testing
    • Konverteringsscenarier
    • Krediteringer
  14. Kundebinding og ekspansjon

    Leksjon 14

    • Kundehold og ekspansjon
    • Ekspansjonsscenarier
  15. Talsmannskap

    Leksjon 15

    • Forsvarstale
    • Facebook og LinkedIn Innsikt
  16. Personvern og etikk

    Leksjon 16

    • Personvern og etikk
Nettanalysekurs

Hvem bør melde seg på dette programmet?

Det er ingen spesifikke forutsetninger, men det er nyttig å ha en forståelse av:

  • Forretningsindikatorer som omsetning, marginer og lønnsomhet
  • Forretningsfunksjoner som salg, markedsføring og kunderelasjoner
  • Populære søkemotorer
  • Microsoft Office-pakken, inkludert Word, Excel og PowerPoint

Nettbaserte webanalyse-implementerere

Datajournalister

Digitale analytikere

Digitale markedsførere

Studenter i bachelor-/masterprogrammer

Start kurset nå

Ofte stilte spørsmål

Trenger du bedriftsløsning eller LMS-integrasjon?

Fant du ikke kurset eller programmet som ville være passende for din bedrift? Trenger du LMS-integrasjon? Ta kontakt med oss! Vi er agile og løser alt!